Հայաստան

Երուսաղեմի Հայկական Թաղամասը Վտանգի Տակ Է. Պաշտպանության Շտապ Կոչ. Կարծիք

Նրանք մեծ դժվարությամբ դիմակայում են տեղահանման փորձերին և անշարժ գույքի մագնատներին՝ պահպանելու Երուսաղեմի բազմամշակութային և բազմակրոնությունը՝ քաղաքի ամենակարևոր ռեսուրսը և այն, ինչը նրան դարձնում է ամբողջ աշխարհի համար գրավիչ կենտրոն։

Նադավ Թամիր

Երուսաղեմի Հայկական թաղամասը կանգնած է անշարժ գույքի գործարքների և ծայրահեղ աջերի նկրտումների ծանր սպառնալիքի առաջ: Շտապ գործողություններ են անհրաժեշտ՝ քաղաքի մշակութային և կրոնական ժառանգության այս կենսական հատվածը պաշտպանելու համար:
Երուսաղեմի հատուկ կարգավիճակը՝ որպես աշխարհի մշակութային կենտրոններից մեկը և գրավիչ զբոսաշրջային վայր, բխում է նրանից, որ այն երեք միաստվածական կրոնների օրրան է: Այն կենտրոն է, որի հետ աշխարհի քաղաքացիների զգալի մասը զգում է կրոնական, մշակութային կամ պատմական կապ: Երուսաղեմի ուժն ու յուրահատկությունը, ինչպես նաև բնակիչների համար նրա տնտեսական ներուժը կախված է մայրաքաղաքի ղեկավարների և պետության կարողությունից՝ պահպանել իր միջկրոնական և մշակութային ինքնությունը:
Հայկական համայնքը Երուսաղեմի ամենահին համայնքներից է, որտեղ առաջին հայերը ժամանել են դեռևս մ.թ. 4-րդ դարում, իսկ Հայոց պատրիարքարանը քաղաքում գործում է 7-րդ դարից սկսած: Երուսաղեմը հայ համայնքի կարևորագույն կենտրոնն է իր հայրենիքից դուրս, իսկ հայերն առաջինը որպես ազգ ընդունել են քրիստոնեությունը դեռևս 301 թ։ Բայց այս փառավոր պատմությունը չի օգնում փոքրաթիվ համայնքին՝ ծայրահեղ աջերի կողմից հայկական թաղամասին տիրանալու հարցում:
Երուսաղեմի հայերը ամենափոքր և ամենախոցելի համայնքներից են. նրանք ոչ պաղեստինցի են, ոչ իսրայելցի, և շահագրգռված չեն ներքաշվել շարունակվող հակամարտության մեջ: Նրանք չունեն ուժեղ եկեղեցիների կամ պետությունների աջակցությունը, ինչպիսիք են կաթոլիկները, հույն ուղղափառները, ռուս ուղղափառները կամ բողոքականները: Այս խոցելի իրավիճակում նրանք մեծ դժվարությամբ դիմակայում են տեղահանման փորձերին և անշարժ գույքի մագնատներին՝ պահպանելու Երուսաղեմի բազմամշակութային և բազմակրոնությունը՝ քաղաքի ամենակարևոր ռեսուրսը և այն, ինչը նրան դարձնում է ամբողջ աշխարհի համար գրավիչ կենտրոն։
Չնայած համայնքի փոքր լինելուն՝ ընդամենը 2,000 մարդ, նրանց անշարժ գույքը մեծ պահանջարկ ունի, և նրանք հաճախ դառնում են անհանգստությունների ու հալածանքների զոհ։ Սա է Երուսաղեմի Հայկական թաղամասի իրականությունը, որը գտնվում է մեծ պահանջարկ ունեցող վայրում՝ Յաֆֆայի դարպասից դեպի Հրեական թաղամաս և Արևմտյան պատ տանող ճանապարհին։
Հայկական թաղամասի բնակիչների համար գլխավոր խնդիրն այն է, որ դա Հին քաղաքի վերջին չզարգացած տարածքն է՝ 11.5 դունամ (3 ակր), որը հանդիսացել է հրեական բնակիչների կազմակերպությունների կողմից գրավման փորձերի կենտրոն։ Վերջերս իսրայելա-ավստրալացի գործարարի կողմից ղեկավարած ընկերությունը կարողացել է վարձակալել տարածքը և դրան կից մի քանի շենք՝ հաջորդ դարաշրջանի համար, ընդամենը 2 միլիոն ԱՄՆ դոլար ծիծաղելի գումարով։ Նախաձեռնողները հերքում են որևէ կապ աջակողմյան ՀԿ-ների հետ, բայց նկատվել են հանդիպումներ Մաթի Դանի հետ, ով 40 տարվա պատմություն ունեցող «Աթերեթ Քոհանիմի» ղեկավարն է՝ Երուսաղեմում՝ արևելյան թաղամասերի սրտում բնակեցման ջանքերի առաջնորդը։
Երկու տարի շարունակ տարածքը շարունակեց ծառայել որպես կայանատեղի բնակիչների և այցելուների համար, մինչև մի քանի ամիս առաջ, երբ կառուցապատողները փորձեցին սկսել հյուրանոցի կառուցման նախապատրաստական ​​աշխատանքները:

Գործարքի հետ կապված հարցերը հանգեցրել են Հայոց պատրիարքարանի անշարժ գույքի կառավարչի հեռանալուն, ով գլխավորել է գործարքը, և թաղամասի բնակիչների կողմից նախաձեռնվել է հրապարակային և իրավական պայքար՝ զավթման փորձը կասեցնելու համար:

Հարցեր գործարքի վերաբերյալ
Գործարքի շուրջ արծարծվող հարցերը շատ են՝ սկսած սեփականության կեսը գնորդից երրորդ կողմին փոխանցելուց (ինչն օրինական է, բայց կասկածելի). փաստաթղթեր, որոնք ապացուցում են, որ պատրիարքարանը հողը վաճառելու իրավասություն չունի. գործարքի գինը, որը հողի իրական արժեքի մի մասն է միայն. մինչև անսովոր ժամանակահատվածը, երբ թաղամասի բնակիչների դեմ հալածանքներն ավելացել են։
Հիմա ժամանակն է, որ Իսրայելի պետությունը և Երուսաղեմի քաղաքապետարանը միջամտեն։
Այս հմայիչ և յուրահատուկ թաղամասը միջկրոնական բախումների դաշտի վերածելը միայն կվնասի Երուսաղեմի կարգավիճակին։ Թաղամասի պաշտպանությունը ոչ միայն բարոյական պարտականություն է՝ պաշտպանելու փոքր, բայց հաստատուն համայնքը, որն իր բախտը կապել է քաղաքի հետ, այլև հիմնական անհրաժեշտություն՝ պաշտպանելու Երուսաղեմի անունը, կերպարը և դիրքը, որպես քաղաք, որը հանդիսանում է երեք տարբեր միաստվածային կրոնների հոգևոր և կրոնական կենտրոն։
Պետությունը և քաղաքապետարանը ունեն բարոյական և ռազմավարական պարտավորություն՝ կանխելու հայերի վտարումը թաղամասից և այդ ճգնաժամը փոխելու հայ համայնքին օժանդակելու հնարավորության՝ օգնելու հայ համայնքին՝ վիճահարույց տարածքը վերածել մի վայրի, որը կհրապուրի քրիստոնյաներին ամբողջ աշխարհից դեպի Երուսաղեմ, ինչպես որ վայել է այս սուրբ և գեղեցիկ քաղաքին։

Գրողը J Street Israel-ի գործադիր տնօրենն է։ Նա աշխատել է որպես իսրայելցի դիվանագետ Վաշինգտոնում և Բոստոնում, որպես քաղաքական խորհրդական՝ Իսրայելի նախագահի մոտ։

Աղբյուրը՝ jpost.com :

    

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *